Rail Nation Answers

1. Oké, we beginnen met je vraag

Zoeken door vragen te beantwoorden

Om een antwoord te vinden, kies je eerst een hoofdcategorie en dan een subcategorie, net zo lang totdat het antwoord hieronder te zien is. Als je zelf het antwoord niet kunt vinden, dan kun je aan het eind contact met ons opnemen.

Ik heb een vraag over...

Even in detail:

Zoeken via de sitemap

Zoek je liever via een normale sitemap zoals je dat kent van een Wiki of een FAQ? Dat kan ook, gebruik gewoon de Answers sitemap-navigatie om je antwoord te vinden.

Beginner FAQ Kopieer de directe link naar dit antwoord op je klembord

Vragen die veel gesteld worden door nieuwe spelers:

Kan ik sporen verwijderen?
Nee, je kunt oude sporen niet verwijderen. Er is veel vraag naar deze optie en is daarom ook doorgezet naar de ontwikkelaars. Misschien dat deze optie in de nabije toekomst nog wordt gebruikt.

Hoe maak ik een dienstregeling?

Koop een locomotief en deze zal in de stad staan te wachten.

Klik op de locomotief en dan op "dienstregeling" in het menu dat er komt.

Vervolgens kies je een industrie waar je wil beginnen, hout bijvoorbeeld, hier klik je dan op.

Als je geen wagons hebt zal er een nieuw menu verschijnen met de mogelijkheid om deze te kopen.

Dan klik je op een tweede stop waar je de goederen naartoe wil brengen, je stad bijvoorbeeld. Dan hoef je alleen nog maar te bevestigen. Let op dat niet iedere industrie de mogelijkheid heeft om goederen te ontvangen, je krijgt hier dan een melding van.

Je kunt meer dan twee stops (max. 9) in een dienstregeling instellen en ze zo uitgebreid mogelijk maken als je wil.

Houd er rekening mee dat meerdere stops ook betekend dat je bij iedere industrie een wachttijd hebt en locomotieven vanaf iedere industrie weer op snelheid moeten komen. Het lijkt hierdoor dat je snel winst kan maken maar dan zal niet het geval zijn met de verkeerde locomotieven.

Kan ik naar een andere stad verhuizen?
Nee, Je kunt alleen "verhuizen" naar een andere stad door deze met sporen aan je eigen stad te verbinden. Let op dat het systeem dit niet zal herkennen als je startdorp en bij het opstarten van het spel je dus begint in je oorspronkelijke dorp. Er is veel vraag naar deze optie en is daarom ook doorgezet naar de ontwikkelaars. Misschien dat deze optie in de nabije toekomst nog wordt gebruikt.

Kan ik competities doen in de nieuwe stad?
Ja, Als je aan een andere stad verbonden bent heb je de mogelijkheid om bij deze stad aan de competities mee te doen. Het kan tot 24 uur duren voordat het systeem dit heeft verwerkt

De handleiding geeft aan dat ik een bepaald aantal competities moet doen maar ik heb deze al gedaan.
De competities die je hebt gedaan voor de opdracht worden niet herkend en deze zul je dus opnieuw moeten doen.

De handleiding geeft aan dat ik een nieuwe locomotief (Zwaluw) moet kopen maar ik heb al nieuwe locomotieven onderzocht.
Dit wordt niet herkend door het systeem. Je zult dus ongeacht welke locomotief je al onderzocht hebt de Zwaluw moeten kopen om de opdracht te voltooien.

De handleiding heeft me een locomotief gegeven die maar 70% conditie heeft.
Dit is gedaan omdat je een aantal taken later onderhoud aan je locomotief moet doen. Veel spelers gaan relatief snel en daardoor zal de conditie van de locomotief niet snel genoeg zakken. Onderhoud aan een locomotief die nog op 98% staat is zonde van het geld om dit te voorkomen krijg je dus een locomotief met maar 70%.

Ik kan geen nieuwe locomotief onderzoeken.
Om een nieuwe locomotief te kunnen onderzoeken moet je voldoen aan een aantal upgrades van de vorige locomotief. Kijk goed naar de pijlen om erachter te kopen welke upgrades je moet hebben om de volgende locomotief te onderzoeken.

Kan ik het geluid of de animaties uitschakelen of mijn wachtwoord wijzigen?
Ja, Op de wereldkaart kun je rechtsboven op de knop opties klikken (naast de knop om uit te loggen). Het tabblad "Profiel" laat de opties voor je account zien. Ga naar de tab "Algemeen" om je spel opties aan te passen en dus ook het geluid, animaties en notificaties.


Was de vertaling goed en te begrijpen?

Ja   Neutraal   Nee

Is je vraag naar tevredenheid beantwoord?

Ja   Neutraal   Nee

Was het antwoord makkelijk te begrijpen?

Ja   Neutraal   Nee